Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

(1-10-2) ADLAŞTIRMA (+İYELİK)+DURUM -mE / -mEk / -(y)İŞ (+iyelik) + durum

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!



ΤΟΠΙΚΗ (διάρκεια ενέργειας)
Duyarlı olmakta yarar var.
Oyunu terk etmekte haklıymış.
Yunanistan çit çekmekte kararlı.
Ancak polis memuru, davranışında hiçbir anormallik olmadığında ısrar eder.

ΑΦΑΙΡΕΤΙΚΗ (αιτία)
Turkcell bazı vatandaşaların tepkilerinden korkmuş ve ''Mustafa'' filmine sponsor olmaktan vazgeçmiş.
Bazı şeyleri sevip, bazı şeylerden nefret ederiz.
Ekmeğe zam yapmaktan korkar.
Kendimizi ifade etmekten neden çekiniyoruz?
Sohbet etmekten ve beraber bir hayat sürdürmekten mutlu olduk.
Maç izlemekten korkuyorum-hoşlaniyorum-bıktım.

ΔΟΤΙΚΗ (σκοπός)

Mustafacım nasılsın sesini duyduğuma memnun oldum.
Yarışmadan üç gün önce su içmeyi bırakmış.
Evlilik, birebir ilişkiler ve ortaklıklar gündeminizi meşgul etmeyi sürdürüyor.
Saatleri geri almayı unutmayın!
Dinleyerek öğrenmeyi sever.
Sevgiliyi sevmek için ya yakışıklı olmasını yada güzel olmasını bekleriz.
Ben yurtdışına gitmeyi düşünüyorum.
Havalar çok ısındı tekrar banyo yapmaya başlayacağım.
Yarın Türkiye´ye uzun bir yolculuğa başlayacağım.
Biraz daha oyalandıktan sonra dönmeye karar verdi.
Yaşadığı yerin Asia Minor sahilinde, Truva atının arasında olduğunu öğrenmeyi başardım.
Hayranları Yeni Tarkan'a alışmaya çalışıyorlar.
Dans etmeye bayılıyor.

Türkçe öğrenmek isteyen Amerikalılar kurslara gitmeye başladı.
Amerikalı bir arkadaşım Türkçe öğrenmek istiyor.
Yetkililere göre, yazın Türkiye'yi gezen Rus turistler, bir daha ki sefer için Türkçe öğrenmeyi tercih ediyor.