Σάββατο 12 Ιουνίου 2010

Acemİ Asker Komutan Dİyaloglari

- seni kim gönderdi buraya evladım?

- idris bey efendim
- idris bey denmez oğlum, idris yüzbaşım diyeceksin, bana da efendim deme
- peki abi

sabah içtimasından sonra spor yapılacaktır, tüfeksiz hareketleri yaptırması için sırayla insanlar çağırılır;
komutan: sen gel bakayım, yaptır sıradaki hareketi
acemi öğrenci: ordu jimnastiği, vücut alıştırma hareketleri, sekiz numaralı hareket..
komutan: sekiz numaralı değil, sekinci hareket diyeceksin... sen geç yerine, sen gel.
acemi öğrenci 2: ordu jimnastiği, vücut alıştırma hareketleri, hareket sekiz.
komutan: arkadaşım, sekinci hareket diyeceksiniz. git yerine, sen gel...
acemi öğrenci 3: ordu jimnastiği, vücut alıştırma hareketleri, sekiz no.lu hareket..
omutan: arkadaşlar, "sakın sekinci hareket demeyin" desek bu kadar varyasyonla karşılaşamazdık

ankara mamak, kantin kuyruğunda nefte almak için sıra bekleyen iki kısa dönem acemi asker;
1. asker: olm bi yıın laf yedik yok nefte nerde yok bilmemne. siterim lan ben bööle askerlii..
2. asker: olm baara çaara konuşma komutan duyarsa ziker hayatını..
komutan?: (arkadan 1. askerin omuzuna dokunarak) arkadaşın doğru söylüyo..

http://www.zevkli.org/acemi-asker-komutan-diyaloglari-t518767.html



nöbetçi subay olan üsteğmen, spor salonunda alet monte edilmesini sağlamaktadır. nöbetçi öğrencilerden bir şey ister..



x üsteğmen: şimdi aşağıya gidiyorsun, y asteğmenden yıldız tornavida alıp getiriyorsun.

nöbetçi 1: emredersiniz komutanım.

x üsteğmen: git y asteğmen'e, x üsteğmen yıldız tornavida istiyor de, vardı onda.

nöbetçi 1: gidip y asteğmen'e "x usta tornavida istiyor diyeceğim, emredersiniz komutanım.

*üsteğmen olayı umursamaz, döner arkasını salona doğru yürür*

nöbetçi 2: oğlum usta değil lan, üsteğmen. üsteğmen!

nöbetçi 1: ahahah, olm üsteğmen'e usta dedik yaa... euheuhue

x üsteğmen: siktir! gülme! hayvan!

*nöbetçi 1 merdivenlerden aşağıya uçarak kaçar*



*duştan donuyla çıkan bir eleman kolluğu görünce üsteğmeni koğuş nöbetçisi sanır, elini kolunun altına atıp kendine çevirir, sonra omuzunu tutar...*

donlu eleman: n'oluyor birader burada?

*yüzün tanıdık olmadığı anlaşılır, el hafifçe kalkar, parıldayan 2 yıldız görülür, esas duruşa geçilir*

donlu eleman: ko- ko- komutanım pardon tanıyamadım komutanım bikbik de bikbik...

x üsteğmen: sen ne biçim askersin! ne demek görmedim! kılığına kıyafetine bak! git giyin üzerini hamam mı ulan burası!



insanlar üsteğmenin yarın istifayı basacağını ya da kalbine ineceğini düşünürken, koğuşlardan çıkan çok meraklı ve kendisini korgeneral sanan bir arkadaş dışarıya doğru seslenir...



meçhul insan: n'ooluyo burda yeaa?





- ben neden komutanım, ve siz neden acemisiniz biliyor musunuz?

- bilmiyoruz komutanım.

- şu dağın arkasını görüyor musunuz?

- görmüyoruz komutanım.

- işte ben görüyorum. ve bu yüzden komutanınızım.





303kd. acemilik bitmis boluklere dagitim yapilmistir. gittigim bolukte tek kisa donemim. rutbeli olsun erbas olsun herkesin gozbebegiyim uzerimde hafif bir simariklik yok degil. uzun ugraslar sonucu da rahat ettirilmem amaciyla masa basi bir gorevle sereflendirildim. ilk gorev gununde bina kulube arasi yapida birara tek basima kaldim ve o kisa surede telefon caldi. askerlik oncesi yasantimdan taviz vermeden telefonu soyle actim



px9: efendiiim

ustcavus: oooo yeni kisa donemimiz goreve basladi demek. laaaannn yaavvsaaaakkk telefon oyle mi acilir?

px9: pardon komutanim

ustcavus: ne pardonu a.k. isimiz var oglum seninle. neyse ben ustcavus xxx

px9: buyrun komutanim

ustcavus: lan okumus ben buyurmam emrederim bunu aklina sok

px9: peki komutanim. var mi benden bir isteginiz? ( artik sicmada sınır yoktur semsiyeyi zorlamaya hic gerek yoktur)

ustcavus: kapat kapat kapat ben bizzat geliyorum simdi oraya



sonuc itibariyle ustcavus gelir. hayatimin en uzun azarinin konusu telefonla konusma teknikleri olmustur ve 3 hafta boyunca telefonlara cikmam boluk bascavusunun emriye yasaklanir.





$ehir di$inda olan tugay komutani tugaya dondukten sonra acemiliklerinin 2. haftasini bitirmi$ kisa donemlere bir ho$geldin konu$masi yapacaktir. ortalikta kapsamli bir cali$ma vardir. kisa donemlere tugay komutaninin hitaplarina "sagol!" yaniti vermeleri tembihlenir surekli. i$ ne derse "sagol!" deyine kadar varir.



tug. gen. - $oyledir, boyledir. boyledir, $oyledir.. anla$ildi mi?

500 mal kd - sagoool!

tug. gen. - ?!?!? anla$ildi miiii???

500 mal kd - sagool!!!!!

tug. gen. - evet, demek ki 2 haftalik egitim sonunda anla$ildi mi sorusuna yanit olarak sagol geliyor...



sivilde dovsen hicbirine o soruya o yaniti verdiremezsin ama askerlik i$te..







sivildeki badim gultig ile askere de buyuk bir $ans eseri badi olarak gidi$imizin 2. haftasi falan. bazi i$lemler icin girdigimiz binadan i$ini erken bitiren gultig cikmaya cali$iyor:



- lan nerde buranin ciki$i ya.. bulamadim kac saattir. dur sorayim birine.

- e iyi sor hadi.



gultig onune ilk cikan ki$iye sormakta sakinca gormez:

- pardon burdan nasil cikiliyor?

- ebenin dininden!

- komtanim!!! (omuzdan akan yildizlari gelen cevap uzerine farkedip esas duru$a gecer)







acemılıgın ikinci haftasi surekli toren yuruyusu provaları derece gosteren dıgıtal saat donmustur askerler usuyordur bogazlık yasak keplerın kulaklıgını ındırmek yasak moraller bozuk sureklı bırılerı bıze bagırıyor kaldır kolları saga bak komtan sagda cek dızlerı yuruyun ulan vs vs vs 69 kısı rap rap yuruyoruz bırlıgımızın ılahıyat fakultesı kısa donem herkesın cok sevdıgı hoca toren yuruyusunu bır turlu yapmıyor arada sırıtıyor astsubay yanına cagırıyor



cemıl hoca gel buraya

hoca kosa kosa komutanın yanına gıdıyor

-emret komtanım

-oglum dıcem ama benden buyuksun neden yapamıyorsun su yuruyusu

-komtanım bende organızasyon bozuklugu var

tum boluk

-muhuhahhahhah

komtan kepını cıkarır yere atar gulmekten kırılmaktadır olaylar gelısır









acemılıgın ıkıncı gunu kamuflajları alıcaz bızım kabul ıslemlerı ıle ugrasan bascavus bızı depoya goturur

4 saatten berı kar ustune beklıyoruz kıcımız donmustur sıgara ustune sıgara ve gereksız muabbet

bascavus sorar aranızda gıda muhendısı varmı

cocugun bır fırlar

komutanım benım

komutan- ıyı gel bakıyım su 70 gofretı dagıt cocuklara

tum bırlık muhuhahah dıye guler

ben ıcımden aa ne guzel lan bedava gofret verıyorlar

neyse gofretlerı afıyetle yerız tadı bıraz garıptır hıc bılmedıgım marka bı gofret hemen ındıdırım mıdeye

arkadan bır ses komtanım bu gofretlerın zamanı gecmıs 6 ay once

tum boluk assıktır der

komtan bısı olmaz olm der ve hepımızın onunde 5 tane daha yer

kımseyede hakkaten bır sey olmaz







acemılıgın 25 ıncıgunu

krız seklınde oksuruyorum ılac yok bakan yok uzun donem bır er sansıma ıcerıye oksuruk surubu sokar

ben kendımı revıre yazdırıyorum

ıcerı alıyorlar bır yuzbası doktor var

takıt takır oksuruyorum

jazzbırd ıstanbul (kafa selamı) komtanım 20 gundur oksuruyorum verdıgınız ılaclar bır ıse yaramadı gecelerı krız gelıyor vs vs

komutan - hmm e oksuruk 20 gunden evvel gecmez zaten usta bırllıgıne gecınce gene gel bır bakalım

ben- emredersınız komtanım!!!

(bkz: daha gıder bu)









- areels sen bu manganın komutanısın

- emredersiniz komutanım

- areels'e haber vermeden tuvalete bile gitmeyeceksiniz manga!

- emredersiniz komutanıııım



bir kaç gün sonra eğitim alanında uzaktan ismeet yahut mehmeet gibi bir bağırtı duyulur, komutanı olduğum mangadan biri fırlayıp en öne gelir,



- kim dedi? kim dedi??

- ismet dedi

- hmm yok, başka bişey dedi galiba

- ismet dedi dedim, geç len yerine, çott (ensesine tokat atıyorum bu noktada)

- noluyor lan????

- ne noluyor? yerine geçsene?

- ???????

- aaa pardon komutanım, rütbenizi görmemişim, eheh, afedersiniz...









yer : ulaştırma okulu ve eğitim merkezi komutanlığı gaziemir izmir.

askerliğin ilk günü daha kiyafetlere alişamamişiz. herkes aptal aptal çevresine bakiyor. kimse kimseyi tanimiyor. ilk gün olmasi hasebiyle merkez komutanlığın üst düzey subaylari asteğmen aday kurs bölüğünün öğrenicileriyle tanışma amaçlı konferans salonuna toplarlar ve okul komutani olan tümgeneral de gelmiştir. herkeste bir heyecan hayatinda ilk kez generalin karşisinda millet ne diyeceğini şaşirir...komutan kendimizi kisaca tanitmamizi ister



komutan : evet sevgili gençler sizleri kisaca tanimak istiyorum. sağdan başlayalim....

asker : ismim..... anadolu üniversitesi .... bölümünden mezunum... babam ev hanimi annem tir şöförü

o an konferans salonu kopar...

komutan : evet yavrum heyecanlanmayin. sizler asteğmen olacak ve askerlere eğitim vereceksiniz.şimdiden boyle yaparsaniz haliniz ne olur bilemem...







konya personel okulu ve egitim merkezi

kurmay binbaşı (kb) uzerinde eşofmanla okulun etrafında koşmaktadır. bizim arkadaş (a) da aylak aylak dolasıp sigara icmektedir. yolda karsılasırlar ve olaylar gelişir



kb:beni tanımadın mı asker

a:tanıyamadım valla hocam , siz kimsiniz?(soruyor bi de)

kb:boyle sorduguma gore senin ustunum , hocam lafından kurtulun artık , burası askeriye komutanım diyeceksin!!!

a: emredersiniz hocam!!!

kb:allah sizi ıslah etsin , ne diyeyim daha.