Πέμπτη 17 Ιουνίου 2010

Adlaştırma (2)


1- senin yalan söyle...................hiç hoş değil.

2- Görevliden başkasının gir............... yasaktır.
3- Sizin hastanede gürültü yap...................hastalar ı rahatsız ediyor.
4- Onların yazın tatile çıkmaları sınıflarını geç............ bağlıdır.
5- Trafik kurallarına uy................ gerek (biz).
6- Senin doktora git........... yarar var.
7- Bazı insanlar uğaça bin....................korkala r.
8- Türkçe'yi öğren................başarılıy ım
9- O doğruyu söyle...................ısrar ediyor ( olumsuz).
10- Babam benim bu akşam bilgisayarda oyun oyna...............izin vermedi.
11- Mehmet yazın Türkiye'ye git...............düşünyor.
12- Tatilde Beyrut'a git..............iste......... ...... (ben- olumlu).
13- Bu kitap çok güzel sizin de oku..............iste......... .........
14- Yarın Cuma. Erken kalk.................gerek yok. (biz).
15- Dün yeni bir çalış..............masası aldım.
16- İçki iç..................alışkanlığ ı toplumdaki herkese zarar verir.
17- Ders çık................buluşalım mı?.
18- Uçağın kalk..........saati değişti mi?.
1- senin yalan söyle men hiç hoş değil.
2- Görevliden başkasının gir mesi yasaktır.
3- Sizin hastanede gürültü yap manız hastaları rahatsız ediyor.
4- Onların yazın tatile çıkmaları sınıflarını geç meye bağlıdır.
5- Trafik kurallarına uy mamız gerek (biz).
6- Senin doktora git mende yarar var.
7- Bazı insanlar uğaça bin meye korkalar.
8- Türkçe'yi öğren mekte başarılıyım
9- O doğruyu söyle memekte ısrar ediyor ( olumsuz).
10- Babam benim bu akşam bilgisayarda oyun oyna mama izin vermedi.
11- Mehmet yazın Türkiye'ye git meyi düşünyor.
12- Tatilde Beyrut'a git mek.iste rim (ben- olumlu).
13- Bu kitap çok güzel sizin de oku manızı iste rim
14- Yarın Cuma. Erken kalkmamıza gerek yok. (biz).
15- Dün yeni bir çalış ma masası aldım.
16- İçki iç me alışkanlığı toplumdaki herkese zarar verir.
17- Ders çıkışı buluşalım mı?.
18- Uçağın kalk ış saati değişti mi?